Besides organising several multiplier events, the members of the project team disseminated partial results of project activities and intellectual outputs in presentations during several scientific conferences such as SCHOLA 2021, SCHOLA 2022, EDUCOM 2021EDUCOM 2022, Schola nova, quo vadis? 2022, reaching mostly for participants from the region of Central Europe.

We have also used project partner institutions´ websites to spread information about the project (e. g. https://www.seda.ac.uk/projects/designing-holistic-and-sustainable-educational-development-to-improve-student-learning-hosued/). Partial information about some of the project results appeared also on the SEDA blog: https://thesedablog.wordpress.com/2023/02/02/dispatches-recent-activity-from-sedas-professional-development-framework/

Some of the results of our project activities were published in articles in several journals, conference proceedings and other types of publications:

NOVÁK, J. 2022. Designing Holistic and Sustainable Educational Development: A Case Study of University of Economics in Bratislava. R&E-SOURCE: Online Journal for Research and Education [online]. 2022, vol. 9, no. Special Edition 24: Factory of Engineering Pedagogy – FEP, p. 42 – 48. https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/1108/1085. ISSN 2313-1640

NOVÁK, J. 2022. Štruktúra kurikula a pilotné overovanie nových kurzov pre doktorandov a začínajúcich odborných asistentov na EUBA ako intelektuálny výstup projektu HOSUED. Recenzovaný zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie PROFESIJNÝ ROZVOJ UČITEĽOV VYSOKÝCH ŠKÔL AKO NÁSTROJ PODPORY UČENIA SA ŠTUDENTOV. Bratislava: NHF EU v Bratislave, 2022, p. 77 – 89. ISBN 978-80-225-4954-7.

NOVÁK, J. 2022. Nový systém pedagogického vzdelávania vysokoškolských učiteľov Ekono­mickej univerzity v Bratislave. Vybrané aspekty vzdelávania v kontexte otvore­nej vedy: Pedagogica Actualis XIII. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022, p. 230 – 245. ISBN 978-80-572-0243-1.

KÚBEKOVÁ, A. 2022. Možnosti vyučovania odborných ekonomických predmetov s využitím informačo-komunikačných technológií. Recenzovaný zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie PROFESIJNÝ ROZVOJ UČITEĽOV VYSOKÝCH ŠKÔL AKO NÁSTROJ PODPORY UČENIA SA ŠTUDENTOV. Bratislava: NHF EU v Bratislave, 2022, p. 71 – 76. ISBN 978-80-225-4954-7.

ORBÁNOVÁ, D. 2022. Osobnosť vysokoškolského učiteľa. Recenzovaný zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie PROFESIJNÝ ROZVOJ UČITEĽOV VYSOKÝCH ŠKÔL AKO NÁSTROJ PODPORY UČENIA SA ŠTUDENTOV. Bratislava: NHF EU v Bratislave, 2022, p. 96 – 104. ISBN 978-80-225-4954-7.

PASIAR, L. 2022. E-learningový kurz na vysokej škole. Recenzovaný zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie PROFESIJNÝ ROZVOJ UČITEĽOV VYSOKÝCH ŠKÔL AKO NÁSTROJ PODPORY UČENIA SA ŠTUDENTOV. Bratislava: NHF EU v Bratislave, 2022, p. 105 – 110. ISBN 978-80-225-4954-7.

PASIAR, L. 2022. Efektívne učenie sa študentov a spätná väzba = Effective Student Learning and Feedback. Reviewed Papers of the 7th International Scientific Conference SCHOLA NOVA, QUO VADIS? Praha: Extrasystem, 2022, p. 92 – 98. ISBN 978-80-87570-59-3.

NOVÁK, J. et al. 2022. Rozvoj pedagogických kompetencií vysokoškolských učiteľov. Bra­tisla­va: Vyd. EKO­NÓM, 2022. ISBN 978-80-225-4947-9.

NOVÁK, J. 2022. Analýza skúseností z pilotnej realizácie kurzov profesijného rozvoja vysokoškolských učiteľov. Pedagogická orientace. 2022, vol. 32, no. 3, p. 178 – 203. ISSN 1211-4669 (1805-9511 online). https://journals.muni.cz/pedor/article/view/35072/29914

NOVÁK, J. 2023. Evaluation of Student Feedback as a Tool for Higher Education Quality Enhancement. R&E-SOURCE [online]. 2023, vol. 10, no. Special Edition 1 Ingenieurpädagogik: Pedagogical Diplomacy, p. 117 – 127. https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/issue/view/53/4. ISSN 2313-1640

NOVÁK, J. 2023. Systém vyhodnocovania študentských ankiet ako nástroj podpory učenia sa študentov. Podpora a inklúzia vo vzdelávaní I.: Pedagogica Actualis XIV. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2023, p. 197– 211. ISBN 978-80-572-0329-2.

 

Publications of the graduates of the course Teaching Skills Development to Improve Student Learning created as a draft under the guidance of the mentors as part of the learning outcomes of the course and published in the final version in journals after the course ended:

BELVONČÍKOVÁ, E. – ČIDEROVÁ, D. 2022. One Literacy and Multiple Intelligences? The Case of Media Literacy. Media Literacy and Academic Research. 2022, vol. 5, no. 2, p. 54 – 70. ISSN 2585-9188.

KOPANIČOVÁ, J. – DAMAŠKOVÁ, T. 2022. Vplyv použitia webkamier na strane študentov v procese synchrónnej online výučby. Academia. 2022, vol. XXXIII, no 2 – 3, p. 11 – 22. ISSN 1335-5864.

erasmuslogo

This project is implemented thanks to a generous grant from Erasmus+ Strategic partnerships programme under grant number 2020-1-SK01-KA203-078299.